2020 - 2021

Légy résen online is!

A 2. sz. Sík Sándor Piarista cserkészcsapat élete a 2020/2021-es évben

Itt van…köztünk jár…hat ránk… Ez akár a cserkészet alapítójának, BiPi-nek a szellemére is igaz lehetne, de most a vírusra gondolok. Hát igen, ezt az évünket sem kímélte a COVID, de a cserkész leleményesség utat tör magának. Az év legfontosabb programját, hála a Gondviselésnek zökkenőmentesen meg tudtuk tartani, és helyszínnek nem kisebb vidéket választottunk, mint a Zemplént, ahol a ’89-es újjáalakulást követő első táborunk volt. A festői Füzér vára alatt terült el Catan városa, ahova a lelkes telepesek júliusban megérkeztek.

A tábort szokás szerint építkezéssel kezdtük, mely során elkészült az esti megbeszéléseknek helyet adó törzsi asztal, és a fedett, asztalos ebédlő, ahol kényelmesen költhettük el a dakotatűzhelyben megfőzött vacsoráinkat. A helyszín nagy előnye volt a bő vízzel folyó patak, mely hűsölésre és mosakodásra egyaránt alkalmas volt. Bár a patak nagyon jó volt, és semmi pézért nem adtuk volna oda, azért a hátrányát is megtapasztaltuk, ugyanis soha nem látott szúnyog rengeteggel kellett megküzdenünk végig a tábor során. A telepeseknek programokban sem volt hiányuk. Játszottak, sportoltak, főztek, elmélyültek lelkileg és meglátogatták, pontosabban elfoglalták a füzéri földesúr várát.

A szeptember még bíztatóan indult, de a kezdődő harmadik hullám miatt a további programjainkat kompromisszumok tarkították. Az évkezdő kirándulásunkat korosztályok szerint tartottuk meg, és csak a záró misére gyűltünk össze. Ez a mise azonban különlegesnek ígérkezett, hiszen egy ígéretes hagyomány első alkalma volt. Elhatároztuk, hogy évszakonként szeretnénk tartani egy csapatmisét, ahova a volt csapattagokat, a szülőket és testvéreket is meghívjuk, a zenei szolgálatot pedig a csapat tagjai látják majd el. A mise után az őrsök tartottak egy kis fényképes bemutatkozást. Bízunk benne, hogy a jövőben még sok ilyen alkalom lesz!

A szokásos téli portyánkat is csak egy egy napos programként tudtuk megtartani, de ez annál velősebbre sikeredett. A kirándulást őrsönként tartottuk meg, hogy minél kevesebb legyen a kontakt egymás között élőben, de nem úgy online. Este egy közös online játékon és tábortűzön vettünk részt. Az őrsök a kirándulás közben különböző challenge-ket teljesítettek, és ekkor vették fel videóra a kiosztott tábortűzi számukat, mely a legkisebb ételfutár történetét mesélte el. A program nagyszerűen sikerült, és majdnem olyan jóízüen nevettünk, mintha csak a tűz körül ülnénk.

A tavasz beköszöntével a szigorítások is enyhültek, ami lehetővé tette, hogy újra találkozzunk. Tavaszi portyánk fókusza idén az evezés volt, mellyel a nyári táborra készültünk. A program Agárdon zajlott a Velencei-tavon, ahol tapasztaltak és még tapasztalatlanok is elsajátíthatták az evezés csínját binját. Akik éppen nem eveztek, különböző játékokkal mulatták az időt.

Az év ezen pontján már erősen a következő táboron dolgozik a vezetőség, nem volt ez másképp idén sem. A táborszervező hétvégénket Szentesen a plébánián tartottuk. Szakmázáson kívül maradt idő strandolni, sütögetni és bejárni a táborhelyet. Ezen kívül, bár nem készültünk rá, besegítettünk a templom búcsújának zökkenőmentes lebonyolításába. De hát tudjuk, a cserkész, ahol tud, segít!